Lisätty 13. maaliskuuta 2020

Tiedote: koronaviruksen vaikutus Erityislasten Omaiset ELO ry:n toimintaan

Erityislasten Omaiset ELO ry:n järjestämät tilaisuudet jäävät tauolle koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja hidastamiseksi. Päätös koskee kaikkia ELOn järjestämiä tapahtumia, ryhmiä ja muita tilaisuuksia lukuun ottamatta etänä järjestettäviä tilaisuuksia kuten Voimalaa ja eOVET-valmennusta. Päätös on voimassa toistaiseksi. Tiedotamme jatkosta maalis-huhtikuun vaihteessa.

Yhdistyksemme toimintaan osallistuu lapsia ja perheitä, jotka kuuluvat riskiryhmiin ja meille on ensiarvoisen tärkeää turvata perheidemme terveys ja hyvinvointi. Pienillä teoilla on suuret vaikutukset ja me kaikki voimme tehdä oman osamme yhteisen hyvinvoinnin eteen. Viruksen hidastaminen on tärkeää, jotta voidaan taata, että terveydenhuollon resurssit varmasti riittävät kaikille parhaan hoidon takaamiseksi.

Pidetään yhteisvoimin terveyttä yllä!

Lisätietoja:
Eveliina Johansson-Kivioja
vastaava verkostotyöntekijä
eveliina@erityislastenomaiset.fi

Lisätietoa koronaviruksesta:

Koronavirus on ke 11.3.2020 julistettu WHO:n toimesta kansainväliseksi pandemiaksi. Tietoa viruksen leviämisestä ja ajantasaisesta tilanteesta voit seurata täältä: Coronavirus disease (COVID-2019) situation reports

Kaikki ohjeistukset koronaviruksesta ja siihen liittyvistä ohjeista, rajoituksista ja kielloista määrittelee Suomessa THL. Tilanteen ajantasaista kehittymistä voit seurata täältä: THL ajankohtaista

Valtioneuvoston linjaukset koronavirustilanteeseen löydät täältä: Hallitus päätti suosituksista koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Oikeanlaiset suojautumisohjeet Muistutamme myös käsihygienian ja oikeanlaisen yskimistekniikan tärkeydestä.  Kuvallisia, tulostettavia ohjeita hygieniakäytäntöihin löydät täältä: THL käsi- ja yskimishygienia