Lisätty 17. maaliskuuta 2016

KOULUTUS: Maahanmuuttajataustaisen vammaisen lapsen ja hänen perheensä kotoutuminen

Klikkaa suuremmaksi

Erityislasten Omaiset ELO ry järjestää koulutuksen sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille sekä muille asiasta kiinnostuneille. Koulutus järjestetään tiistaina 19.4. klo 12-16.00 Järjestötalolla, kansankatu 8, kokoustila Väärtissä.

Maahanmuuttajat, joiden perheissä on vammaisia lapsia ovat monella tavalla marginaalissa. Suomen lainsäädäntö tukee näiden perheiden kotouttamista ja valtio-ohjattuun järjestelmään on rakennettu palveluita heidän kotouttamisensa tukemiseksi. Haasteena on kuitenkin palveluiden pirstaloituneisuus, joustamattomuus ja saatavuus eri kunnissa.

ETU-hankkeessa on selvitetty kuntien ja kolmannen sektorin roolia kotoutumisessa valtakunnallisen kyselyn avulla ja kerätty asiakasesimerkkejä ja kokemuksia palveluista pilottiperheiden kautta. Maahanmuuttajataustaisten vammaisten lasten ja heidän perheiden kotoutumista on selvitetty niin palveluiden käyttäjän eli perheen näkökulmasta kuin myös viranomaisten näkökulmasta.

Nyt teillä on mahdollisuus saada ajankohtaista tietoa maahanmuuttajien tilanteesta ja kotouttamisesta sekä heidän kokemuksistaan Suomen sosiaali- ja terveyspalveluista.

Kouluttajana toimii: Larissa Franz-Koivisto, VTM, sosiaalityöntekijä, projektipäällikkö / ETU-projekti, Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö.

ILMOITTAUTUMINEN viimeistään to 14.4
Eveliina, p. 040 197 5050