Lisätty 04. helmikuuta 2020

Kittilä ELOvanhempien vertaisryhmä

Kittilän ELOvanhempien vertaisryhmä

Tiistai 11.2. / 10.3. / 14.4. / 12.5.
Klo 17:15-18:45 Päiväkoti Muksula
Kahvitarjoilu
Tapaamisessa mukana ELOtyöntekijä

Tapaamisessa mahdollisuus osallistua Infokahvila Voimalan sisältöön etänä. Infokahvila Voimala järjestetään Erityislasten Omaiset ELO ry:n ja Kolpeneen palvelukeskuksen kuntayhtymän yhteistyönä.
11.2. Asiakkaan palvelupolku. Kolpeneen palvelukeskuksen rooli asiakkaan palveluihin ohjaamisessa.
10.3. Lähikoulun tuki-hanke 2019-2020. Ensisijaisen tuen kohteena ovat kehitysvammaisuuden ja autismin kirjon oppilaat Lapin maakunnan alueella. Toissijaisena tuetaan nepsy-oppilaita.
14.4. Erityisliikunta ja harrastusmahdollisuudet Lapissa. Toimintavälineet tutuksi ja yhteiset harrastusmahdollisuudet.
12.5. Itsemääräämisoikeus osana jokapäiväistä elämää. Apua ja tukea tarvitsevien ihmisten itsemääräämisoikeuden toteutuminen arjessa.

HOX! Maanantai 18.5. ELOteemailta taloudesta klo 17:30-19:30. Miten voi suunnitella talouttaan? Miten voi suunnitella raha-asioitaan? Asiantuntijana mm. Taina Rajanen Takuusäätiöstä. Osallistuminen etäyhteydellä.

Kuntoutuskeskus Vuoma järjestää toimintakauden jokaisena kuukautena teemoittaisia vanhempainryhmiä. Ryhmien tavoitteena on tukea vanhemmuutta, tarjota ajankohtaista tietoa, ohjata ja neuvoa esimerkiksi palvelu- ja tukitoimien hakemisessa, oman elämän suunnittelussa, nivelvaiheiden sekä jokapäiväisen arjen sujumisen tukemisessa. Ryhmien vetäjinä toimivat vaihtelevasti kuntoutuskeskus Vuoman asiantuntijatyöntekijät. Ryhmiin on kaikilla vanhemmilla vapaa pääsy. Ryhmään voi osallistua myös etänä.

Lisätiedot Miia
044 097 tai miia@erityislastenomaiset.fi