Lisätty 14. helmikuuta 2014

Erityisryhmien asumisen viides teemalauantai Rovaniemellä

Erityisryhmien asumisen teemalauantai #5 22.2.2014

Erityislasten Omaiset ELO ry, Rovaniemen kaupungin asumispalvelut ja Kolpeneen palvelukeskuksen kuntayhtymä yhteistyössä Kasperikodin ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiön kanssa järjestävät viidennen erityisryhmien asumisen teemapäivän seuraavasti:

Aika                 Lauantai 22.2.2014, kello 12-16

Paikka           Potkuri, os. Pohjolankatu 2, Rovaniemi

Teema

Tilaisuus on helmi- ja syyskuussa 2012 sekä helmi- ja elokuussa 2013 järjestettyjen asumisen tilaisuuksien jatkotapaaminen. Päivän teema on ”Asumisen Tuulia” tarjoten ajankohtaista tietoa erityisryhmien asumisesta nyt ja tulevaisuudessa.

Kohderyhmä

Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki laadukkaasta asumisesta kiinnostuneet henkilöt – muuttoa suunnittelevat henkilöt omaisineen ja läheisineen, viranhaltijat, luottamushenkilöt, asumispalveluissa työskentelevät ja palveluntuottajat. Kehitysvammaisten Palvelusäätiön edustajat Tampereelta ovat asiantuntijavieraitamme päivässä.

Tilaisuuden kulku

Tilaisuus alkaa kello 12, jolloin osallistujat toivotetaan tervetulleiksi ja tehdään pieni katsaus aikaisempiin teemapäiviin.

Verkostokoordinaattori Jukka Hakolan johdolla pureudumme seuraaviin erityisryhmien asumisen ajankohtaisiin aiheisiin:

Rovaniemen kaupungin asumispalvelujen tulevaisuuden suunnitelmat, asumisen vastaava Katja Vesterelve ja perusturvan johtaja Helena Koivuranta

Uusi nuorten ja aikuistuvien nuorten ryhmäkoti Rovaniemelle, toimitusjohtaja Sari Poikajärvi

Kolpeneen palvelukeskuksen rakennuttama ´Rovaniemen Asunnot´ valmistuu elokuussa 2014, asumisen ja hoidon vastuualueen esimies Minna Halme ja asumispalvelujen vastaava ohjaaja Sari Mehtälä

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön mahdollisuudet tukiasuntojen hankintaan, tukiasumisen hankintapäällikkö Pasi Hakala

Muuttovalmennus muuttajan ja läheisten tukena, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö, elämänmuutostoiminnan päällikkö Katja Marjamäki

Yhdessä toimien, keskustellen ja toisiamme kuunnelleen päivästä tulee hyvä. Kahvista ja välipalasta nautitaan sopivan hetken tullen.

Tilaisuus päättyy kello 16.

Ilmoittaudu maanantaihin 17.2.2014 mennessä! pia.ylisuvanto@erityislastenomaiset.fi, p. 040-197 5050, sari.mehtala@lshp.fi, p. 040-145 1646 tai katja.vesterelve@rovaniemi.fi, p. 040-583 6456.

Huom! Päivässä ei ole erillistä lastenhoitoa, joten huolehdithan oman hoitajan/avustajan mahdollisesti mukaan tulevalle lapsellesi/nuorellesi.

Lisätietoja.