Lisätty 25. huhtikuuta 2014

ELOn uudet työntekijät

Erityislasten Omaiset ELO ry uudet työntekijät from ErityislastenOmaiset on Vimeo.

Heissan! Olen Riikka Wikström, yksi ELOn neljästä työntekijästä. Muutin takaisin kotikaupunkiini Rovaniemelle Espoosta mieheni ja kolme -vuotiaan tyttäreni kanssa. Aikaisemmin olen työskennellyt mm. integroidussa ryhmässä lastentarhanopettajana, erityisliikunnan ohjaajana, perhetyössä ja avustajana. Vahvat alueeni ovat perheiden palvelut ja liikunta. Työn ilo syntyy pienistä hetkistä, kohtaamisesta, iloisesta naurusta ja läsnäolosta. Vapaa-ajalla meidän perhe suuntaa metsään retkeilemään, kalaan tai marjaan.

Terve! Olen Eveliina Johansson-Kivioja ja Riikan, Pian ja Outin työkaveri. Olen kolmen hulivilipojan äiti. Vanhimmalla lapsellani on kielellisiä erityisvaikeuksia ja laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Olen työskennellyt Rovaniemellä mm. nuorisotoimen koordinaattorina, projektivastaavana nuorisohankkeessa, opettajana ja avustajana. Erityisperheen äitinä tiedän kuinka ensiarvoisen tärkeää on perheen kokonaisvaltainen tukeminen ja vertaistukitoiminta perheen tarpeista ja lähtökohdista käsin. Olen erittäin iloinen siitä, että minulla on nyt verkostotyöntekijänä mahdollisuus antaa oma panokseni ELOn arvokkaaseen työhön! Harrastan käsitöitä, paritanssia, lukemista ja nikkarointia.

Hei, olen Outi, Eveliinan, Riikan ja Pian työkaveri, kohta 25 -vuotta täyttävä haukiputtaalaislähtönen tyttö. Olen siis Oulun suunnilta vastikään Rovaniemelle avomieheni kanssa muuttanut uudisasukas, joka ei vielä ossaa laithaa hoota oikhian paikhan. Mutta opettelee kovasti ja on ihastunut lappilaisiin ihmisiin.

Aiempaa kokemusta omalta alaltani – sosionomina, minulla on nuorisotyöstä ja lasten parissa päiväkodista. Erityisesti työssäni pidän siitä, että voin toimia arvojeni mukaisesti. Siihen kuuluu välittäminen ja ihmisten aito kohtaaminen. Silloin, kun noudattaa työssään samoja arvoja kuin kotona, tuntuu hyvältä ja voi tehdä työtään sydämellä.

ELOlla työskentelen järjestöavustajana joka toinen viikko ja toisella viikolla toimin Balanssi ry:llä. ELOlta odotan eniten perheiden ja kaikkien ELOn toiminnassa mukana olevien ihmisten tapaamista ja että saan olla osana yhteisöä ja toimintaa, joka tulee suoraan perheiden sydämistä.