Lisätty 18. maaliskuuta 2016

Ammattillista ohjausta ja vertaistukea omaishoitajille - kuvapuhelinpalveluna koko Lapin alueella

Klikkaa kuva suuremmaksi

Liite ohje kuvapuhelinpalveluiden käytöstä

Liite hakemus OVET-valmennukseen

Omaishoitajan tukemiseksi ja uupumisen estämiseksi on tärkeää, että omaishoitaja tunnistaa elävänsä omaishoitotilanteessa. Huomatessaan olevansa omaishoitaja hän voi pohtia voimavarojensa riittävyyttä ja omaa tuen tarvettaan sekä hakea tarvitsemiaan palveluja.

OVET-OMAISHOITAJAVALMENNUS OMAISTAAN HOITAVIEN TUEKSI

Napapiirin Omaishoitajat ry sekä Erityislasten Omaiset ELO ry järjestävät omaishoitajille 10h Ovet –omaishoitajavalmennuksen kuvapuhelinpalveluna.  Valmennuksessa käsitellään mm. omaishoitajuuden tunnusmerkkejä, yhteiskunnan palveluja, avustamisen ja hoivatyön perusteita, muutoksen kohtaamista, vertaistukea, osallistumista ja omaishoitajan hyvinvointia. Ovet-valmennus sopii parhaiten niille omaistaan hoitaville, joiden omaishoitotilanne on melko alkuvaiheessa ja niille, joiden kohdalla kriteerit eivät täyty omaishoidon tuen saamiseen. Valmennuksesta omaishoitajat saavat ammatillista ohjausta ja vertaistukea omaishoitajana toimimiseen.

Ovet-valmennus kuvapuhelinpalveluna toteutetaan ajalla 13.4.-11.5.2016 ja siihen ovat tervetulleita kaikki omaistaan tai läheistään hoitavat henkilöt koko Lapin alueelta. Ryhmään voi osallistua kotoa omalta tietokoneelta tai oman kunnan Virtu-palvelupisteestä. Ovet-valmennus on maksutonta ja opastan mielelläni palveluun liittyvissä kysymyksissä.

Liitteessä palvelun tiedotteet ja hakemus, ilmoittautumiset 29.3. mennessä.

Minuun voi olla yhteydessä kaikissa palveluun liittyvissä kysymyksissä.

Ystävällisin terveisin,
Katri Mustakangas