Lisätty 12. syyskuuta 2018

Älä missaa lapsuutta koulutus- ja messutapahtuma Torniossa 23.10.

Palvelusäätiön Älä missaa lapsuutta -hanke, Kolpeneen Palvelukeskuksen kuntayhtymä ja Tornion kaupunki ovat yhteistyössä kehittäneet ja pilotoineet lasten ja nuorten palveluita kuluvana vuonna. Kehittämistyössä syntyneen ajatuksen mukaisesti olemme järjestämässä

Torniossa koulutus- ja messutapahtuman tiistaina 23.10.2018 klo 12:00-19:00 Elämystehdas Lapparissa (Vesaisenkatu 1, 95400 Tornio)

Tapahtuma tarjoaa tietoa erityistä tukea tarvitsevien lasten läheisille ja perheiden kanssa työskenteleville. Tilaisuuteen ovat toki tervetulleita myös muut asiasta kiinnostuneet. Päivän aikana etsitään vastausta kysymyksiin mitä tehdä, kun lapsi satuttaa, miksi lapsi turvautuu väkivaltaan ja miten huomioida aistipulmat arjessa?

Tilaisuus alkaa ammattilaisille suunnatulla koulutustapahtumalla klo 12:00 ja päättyy saman sisältöiseen läheisille ja omaisille järjestettyyn koulutukseen klo 17:00-19:00.

Klo 15 käynnistyvät messut, jonne tullaan kutsumaan alueen yhdistyksiä ja toimijoita esittäytymään. Kolpene tuo paikalle peräkärryllisen Malikeen liikkumisen apuvälineitä testattavaksi.

Messuilla on mahdollisuus kysyä ammattilaisilta käyttäytymiseen ja seksuaalisuuteen sekä etuuksiin liittyvistä asioista.